Spring naar inhoud



Nieuwsoverzicht

ID Contact is tot eind oktober 2021 volop in ontwikkeling. Via het overzicht hieronder klikt u door naar de laatste nieuwtjes en eerdere gebeurtenissen. Mocht u vragen hebben, dan kunt u ons m.b.v. het contactformulier bereiken.


2021/07/01 Testweek ID Contact met inwoners

Een deel van het projectteam zat op 29 en 30 juni en op 1 juli klaar in het gemeentehuis van Nijmegen om zo’n 150 inwoners uit Arnhem te woord te staan die meededen met de test met ID Contact. Lees meer

2021/06/18 "ID contact vijfde sprint afgerond"

We knipperen met onze ogen en we zijn alweer aan het einde van sprint 5. De belangrijkste punten uit de review van sprint 5 in vogelvlucht  Lees meer 

2021/05/10 "ID contact vierde sprint afgerond"

De tijd vliegt en inmiddels hebben we sprint 4 afgesloten met een review.  Zoals gebruikelijk nemen we jullie kort mee langs de high-lights. Aan bod komen onder andere; resultaten van het behoefteonderzoek bij speciale doelgroepen en testomgeving is verder uitgewerkt.

Lees meer 

2021/04/22 Marktconsultatie voor leveranciers

ID contact heeft een marktconsultatie opgesteld.

Het open source product ID Contact vormt als het ware een ‘stekkerdoos’ waar alle leveranciers van authenticatiemethoden en alle leveranciers van communicatieplatforms middels een plugin op mogen aansluiten. Leveranciers nodigen we van harte uit om met ons mee te denken. 

Lees meer

2021/04/15 'ID contact derde sprint afgerond''

Update #3 Het projectteam rondde begin maart  de derde sprint af, met mooie resultaten. O.a een eerste UX ontwerp is getest met daarin de  inzichten van de gebruikers, verkennende gesprekken met leveranciers, een presentatie tijdens een IRMA-meetup en als kers op de taart de demo ID chat die gereed is. 


Lees meer


2021/03/07 'ID Contact, tweede sprint afgerond'

Update #2:  Het projectteam rondde eind februari de tweede sprint af, met mooie resultaten. O.a. eerste fase Proof of Concept, inzicht in kanaalkeuze bij specifieke behoefte dienstverlening en het Strategisch Communicatie Frame.


Lees meer...


2021/03/02 'Interview Ronald Mons (CIO Drechtsteden): Wie zich als Piet voorstelt kan in werkelijkheid Mark heten.'

Interview AD De Dordtenaar met Ronald Mons, CIO Drechtsteden: "Zonder je paspoort fysiek te overhandigen aantonen dat jij de persoon bent die je zegt te zijn."


Lees meer...



2021/02/22 'Interview Arne van Hout (gemeentesecretaris Nijmegen): Inwoners centraal in visie toekomstbestendige dienstverlening.'

Interview Vereniging Directeuren Publieksdiensten met Arne van Hout, gemeentesecretaris Nijmegen: "Als je overheidsbreed met toekomstbestendige dienstverlening aan de slag gaat, dan betrek je daar natuurlijk de gemeenten bij.”


Lees verder...


2021/02/02 'Interviews Binnenlands Bestuur over ID Contact'

“Straks kan iedereen op zijn of haar geëigende manier contact met ons opnemen en zaken regelen”  - Binnenlands Bestuur sprak over ID Contact met de Arnhemse wethouder Jan van Dellen, de Nijmeegse gemeentesecretaris Arne van Hout en Ronald Mons, CIO Drechtsteden. Het interview is te lezen op www.binnenlandsbestuur.nl of in PDF-bestanddeze pdf van het Binnenlands Bestuur magazine. 


2021/02/21 Interview Peter van Bennekom (Dir. Dienstverlening Dordrecht): 'Waardevol dat we kunnen bijdragen aan een echte innovatie en gamechanger!'

Interview Vereniging Directeuren Publieksdiensten met Peter van Bennekom, directeur Dienstverlening Dordrecht: "Om te voorkomen dat persoonlijke informatie zomaar bij een verkeerde persoon terechtkomt, is identificatie van de beller nodig. ID Bellen biedt hier een oplossing voor."


Lees verder...


2021/01/27 'ID Contact van start en in de 2e versnelling'

Met trots presenteren wij u de resultaten van onze dienstverlening innovatiepilot ID Bellen. Gedurende 2020 onderzocht het team of persoonlijke identificatie of authenticatie bij telefonisch contact met de klantenservice mogelijk was. De onderzoeksresultaten en ervaringen staan in het ID Bellen evaluatierapport.


De pilot ID Contact gaat verder op de resultaten van ID Bellen en neemt de resultaten en leermomenten van ID Bellen mee. Het projectteam onderzoekt naast telefonie ook de mogelijkheden van online identificatie of authenticatie via Chat en Videobellen. Het pilot team ID Contact is in december 2020 van start gegaan.


Lees verder...