Spring naar inhoud

Dit is ID Bellen

Nieuwsoverzicht

ID Contact is tot de zomer van 2021 volop in ontwikkeling. Via het overzicht hieronder klikt u door naar de laatste nieuwtjes en eerdere gebeurtenissen. Mocht u vragen hebben, dan kunt u ons m.b.v. het contactformulier bereiken.



2021/02/21 'We vinden het heel waardevol dat we kunnen bijdragen aan een echte innovatie en gamechanger'

Interview Vereniging Directeuren Publieksdiensten met Peter van Bennekom, directeur Dienstverlening Dordrecht: "Om te voorkomen dat persoonlijke informatie zomaar bij een verkeerde persoon terechtkomt, is identificatie van de beller nodig. ID Bellen biedt hier een oplossing voor."


Lees verder...


2021/02/02 'Interviews Binnenlands Bestuur over ID Contact'

“Straks kan iedereen op zijn of haar geëigende manier contact met ons opnemen en zaken regelen”  - Binnenlands Bestuur sprak over ID Contact met de Arnhemse wethouder Jan van Dellen, de Nijmeegse gemeentesecretaris Arne van Hout en Ronald Mons, CIO Drechtsteden. Het interview is te lezen op www.binnenlandsbestuur.nl of in PDF-bestanddeze pdf van het Binnenlands Bestuur magazine. 


2021/01/27 'ID Contact van start en in de 2e versnelling'

Met trots presenteren wij u de resultaten van onze dienstverlening innovatiepilot ID Bellen. Gedurende 2020 onderzocht het team of persoonlijke identificatie of authenticatie bij telefonisch contact met de klantenservice mogelijk was. De onderzoeksresultaten en ervaringen staan in het ID Bellen evaluatierapport.


De pilot ID Contact gaat verder op de resultaten van ID Bellen en neemt de resultaten en leermomenten van ID Bellen mee. Het projectteam onderzoekt naast telefonie ook de mogelijkheden van online identificatie of authenticatie via Chat en Videobellen. Het pilot team ID Contact is in december 2020 van start gegaan.


Lees verder...